Alla inlägg under mars 2012

Av A-L - 31 mars 2012 16:11

Japp dagens tävling blev ett totalt fiasko och jag säger det med en happy-smiley :) Kan inte göra annat än skratta åt det :) Hon började med en 10 på platsen, so far so good. Sen kom ett FF som jag inte ens vet vad jag ska kalla, inget fritt följe snarare ett "fritt svävande" ... jag har ingen aning om vilken planet hon befann sig på men inte var det samma som mig, jag hade ifs vart glad om hon befunnit sig på samma tävlingsplan som mig :P 7,5 var poängen iaf. Det följdes av klockrena 10 på både läggande under gång och inkallning...och sen kom det en ruta....hahaha hjälp var ska jag börja :P Satte sig snyggt i fotposition, tittade rakt på rutan... ok inga problem...sen kom kommandot "va vad sa du matte?" jag sa "var är rutan?" jahaaaaaa och så sätter hon av - åt vänster >.<för att sen komma på sig själv med att oj detta var inte rätt så hon springer till rutan och stannar.... utanför första markeringen.... man såg på henne att oj det där blev inte bra så då försökte hon igen med att springa en sväng vilt spannandes efter rutan som var poff borta i hennes värld, hon kollade verkligen alla andra ställen utom var den var... jaja ett gott skratt fick jag mig :) Nya krafter med nästa moment, apportering, och där satte hon en 9 som sen följdes av en 10 på hoppet. Sen var det fjärren, först får jag säga ligg 3(!!!!) ggr när hon sitter i fotposition sen får jag en ufo-blick när det är dags för uppsättandet " Va? Sitt? hur gör man då?" kör ett dk på det, händer inget...ok visst men så lätt kommer du inte undan tänkte jag och tog några steg framåt och körde momentet därifrån - uppsättanden inga problem :P O:ade givetvis men ville att hon skulle få med sig att hon iaf gjorde det hon skulle även om det inte var helt rätt. Helhet blev en 8:a med motiveringen "ojämn" hahaha det menar du inte >.<


Nåja hur som haver hade vi kul :) Ett 3je pris var ju inte det bästa men vad tusan... även en liten stjärna ska väl få ha en dålig dag ;) Synd bara att hon valde just en tävlingsdag  att få hjärnsläpp på :P


Matte fick faktiskt också lite hjärnsläpp ;) När TL sa "höger om marsch" så gick matte åt vänster *suck* så då hör hon TL höja rösten till max "HÖGER!! om marsch" oopps så det kan gå. TL hade som en bonus en liten skrattattack mellan de två kommenderingarna...jaja tur vi kunde roa publiken idag iaf ;) 

Av A-L - 30 mars 2012 17:25

Oj vad de senaste dagarna har gått fort! Vi har tränat mycket och däremellan vilat mycket, vädret har vart super så det har verkligen samarbetat med oss. Jag är nöjd med träningen, hon har varit jätteduktig! Jag tar det som det kommer imorgon, jag vet att hon kan och det känns som huvudsaken just nu. Bäst att skriva det nu för imorgon när nervositeten kickar in så kommer jag som vanligt undra vad tusan det är jag har gett mig in på ;) Några förväntningar har jag som vanligt inte, mer än att gå ut på plan, göra så bra vi kan ifrån oss och ha kul - och det där med kul är Linny bra på:)

Av A-L - 30 mars 2012 17:25

Oj vad de senaste dagarna har gått fort! Vi har tränat mycket och däremellan vilat mycket, vädret har vart super så det har verkligen samarbetat med oss. Jag är nöjd med träningen, hon har varit jätteduktig! Jag tar det som det kommer imorgon, jag vet att hon kan och det känns som huvudsaken just nu. Bäst att skriva det nu för imorgon när nervositeten kickar in så kommer jag som vanligt undra vad tusan det är jag har gett mig in på ;) Några förväntningar har jag som vanligt inte, mer än att gå ut på plan, göra så bra vi kan ifrån oss och ha kul - och det där med kul är Linny bra på:)

Av A-L - 26 mars 2012 12:41

Med tanke på att jag vaknade vid halv tre inatt och inte kunde somna om alls efter det så tyckte jag det var riktigt hurtigt av oss att bege oss ner till plan och träna vid tiotiden idag. Linny var lika på som alltid "Sömnbrist? Äh inte så noga matte, sova kan vi göra sen" ;) Körde igenom alla momenten idag och är riktigt nöjd! Synd det inte var tävlingsidag idag för det var riktigt snyggt. Enda som är lite skevt om man ska gå in och kritisera lite är att hon tvekar på skicket till rutan - kommandot alltså - och jag vet inte varför ? Får bli DK (ett eller ett par...) på det momentet om det är så, för när hon springer så springer hon så snyggt in i mitten på rutan:) *peppar peppar* är väl bäst att säga, man vet ju faktiskt aldrig vad som kan hända. Riktigt riktigt nöjd med dagens pass iaf, och nu blir det vila resten av dagen, har vi gjort rätt för tycker jag:)


 

Linny på "vår" plan:)

Av A-L - 26 mars 2012 05:57

Satt och tittade på valpbilder nu på morgonkvisten och hittade ett litet filmklipp där Linny, 8 veckor gammal, får ett litet ryck:)


(rätt kass kvalité på det dock)


 

Av A-L - 25 mars 2012 17:16

Idag satte vi igång tidigt - det här med sommartid och justering av klockor är inte riktigt min grej- och begav oss iväg till träningsplan klockan 9. Fast att klockan "egentligen" var 8 märktes väldigt väl för det var inte en själ någonstans. Nog för att det brukar vara rätt dött på söndagmornar, men idag var det riktigt löjligt :P Iaf hade jag rutanträning i tankarna så det var bara att ställa upp konerna och köra. Idag funkade den bra igen dvs hon hittade den och sprang in iden - häromddagen trodde jag verkligen jag skulle behöva köpa karta och kompass åt henne för hon hade ingen aning om var rutan var :/ Dock tvekade hon på kommandot idag så jag brydde mig inte i något korrekt skick med henne i fotposition - jag får ta ett DK sen om det är så. Jag vill bara ha iväg henne och få in henne i rutan, två tassar innanför så är jag rätt nöjd. Finner det dock frustrerande när det blir såhär,för jag vet att hon kan egentligen det är bara som att ibland vill det sig inte.


Mitt på dagen blev det en sväng till Slottsskogen, tanken var att bara ta en sväng i det fina vädret och träna lite plats:) Körde två lägganden med MKT störning, många som var ute och njöt av det fina vädret:) låg bra gjorde hon, obekymrad av alla störningar. Hade egentligen tänkt att nöja mig med platsen men så bjöd hon så fint på fot så det blev lite träning på det också. Var ett tag sedan vi tränade fot, Linny har ju gått med sko ett tag nu och det har inte vart något vidare att träna just det med den på. Blivit riktigt snett och vint, inte det minsta snyggt... Idag hade hon bara socka på sig så då funkade det klart bättre:) Helt underbart att kunna gå mitt på gräsmattorna i Slottis där det sitter folk, hundar som promenerar, barn som leker, volleybollspelare, ja lite allt möjligt och min hund har enbart ögonen för mig!:)

Av A-L - 24 mars 2012 13:17

Hjälp idag tog det lång tid att ta sig hem, spårvagnen hade uppenbarligen fastnat någonstans på vägen eller något för vi stod nästan en halvtimme och väntade på den *suck*. Nåja hem kom vi till slut och Linny har kraschat fint här under skrivbordet :) Lördagsträning på BK'n har hon lärt sig, oj så taggad hon är när vi ger oss av. Går inte fort nog i hennes värld att komma fram. 


Vad gjorde vi idag då? Jo, vi körde igenom fjärren, apporten, inkallning, hopp och plats. Fjärren är jag nöjd med, likaså apporten (åh så mkt bättre bakdelskontrollen är med apporten i mun!). Hoppet gjorde vi bara en gång, men det var så bra så jag nöjde mig med den gången och berömde som bara den. Inkallningen gjorde vi också bara en gång, men den sitter som den ska:) Peppar peppar kanske jag ska säga.... Platsen är ok, tendens till att rulla lite och krypa lite framåt, men i nuläget tror jag jag får leva med det. Har märkt att det har ökat på lite sen hon blev påhoppad och biten så jag vet inte om det ligger lite osäkerhet bakom. Vi jobbar vidare på det:) Rutan dock...ojoj, jag vet inte vad jag ska säga... det har blivit lite av ett "varannandags-moment" - ena dagen funkar den, nästa inte så bra, jag vet inte vad som har hänt. Eller så är det den obligatoriska hjärnblödningen hon tycker jag ska ha veckan innan tävling som hon jobbar hårt på. Vi kör på med rutan som vanligt, men jag räknar inte alls med att den kommer gå bra på tävlingen om en vecka. Då kan jag bara bli positivt överaskade...eller nåt sånt...:/


 


Liten paus i halvskugga, det behövdes idag :)

Av A-L - 21 mars 2012 19:32

Idag har det varit en sån där dag då motivationen svek mig helt och varken huvud eller kropp riktigt ville vara med så Linny fick nöja sig med kortare rastningar under dagen. Nu på kvällen blev det ett pass med fjärr, plats, ruta och apport:) Bad en granne ställa upp rutan åt oss idag så hon inte skulle se den, men hon fixade det fint ändå. Första skicket vart inget bra, men det var inte hennes fel alls. Han hade ställt min väska bara några meter från rutan och väskan är ju sååå rolig, där ligger alla roliga grejer och allt gott godis:) Så hon var "tvungen" att springa till den och kolla. Nåja ingen skada skedd, hon kom på sig själv med att det inte var rätt och andra skicket gick som det skulle:) Får bara hoppas att ingen jäklas med mig och ställer upp min väska vid rutan på tävlingsdagen:P

Ovido - Quiz & Flashcards