Alla inlägg under juli 2012

Av A-L - 31 juli 2012 19:47

Vi avslutar denna månaden med två klipp från dagens fjärrträning. Jag var tvunge att utmana ödet lite och testa och ställa mig på längre avstånd så jag chansade och gick iväg sisådär 10-12 meter och nog sjutton gick det rätt bra:)





 



 

Av A-L - 30 juli 2012 17:59

Händer inte så mycket just nu därav den dåliga uppdateringen. Vi promenerar på och kör våra små träningspass - börjar bli rätt enformigt faktiskt. Vi längtar båda efter att få köra några skick till rutan och nån inkallning. Lite fart och spring! Nåja, två veckor tills vi ska till hundfys. igen så vi får väl se efter det. Hittills verkar det bra *peppar peppar* pigg och glad och bra i kroppen, väldigt dåligt kondis men det är inte så konstigt efter 2,5 månads vila. 


Slänger in lite bilder :)



 



 



 



 



 



Av A-L - 22 juli 2012 10:22

.....från gårdagens träning:


Fritt Följ:


 


Fritt Följ:


 


Stegförflytt vänster:


 


Stegförflytt bak:


 


Tar jag långa kliv eller tar jag långa kliv?? >.<

 



Av A-L - 21 juli 2012 11:30

Jag skulle ställa in en ringsignal på nya hemtelen, Linny vart lite fundersam ;) När vi kom till alt. 19 resp. 20 bidde hon lite...hm inspirerad?...ja ni får väl se själva ;)  Nr. 20 bestämde vi oss för iaf :))




 



Av A-L - 20 juli 2012 12:50

Nu vet jag verkligen inte hur många gånger jag försökt mig på att få till detta inlägget, men detta är absolut sista! Går det inte nu så kan det kvitta.


Tränade på sättanden under gång igårkväll. 4-5 tillfället vi tränar på det, eller nåt sånt iaf. Ska få upp farten på sättandena lite längre framöver, men med tanke på att vi inte tränat detta så länge så är jag nöjd hittills:)



Av A-L - 17 juli 2012 19:59

Idag har vi tränat lite på FF, plats och fjärr, de senaste dagarna har vi även lagt på sättande under gång så vi körde ett par såna repetitioner också. Sättandet är det momentet vi kommer bli klara med fortast, hon verkar inte ha några som helst problem det det, så det känns skönt:) Gjorde en plats med förare utom synhåll (en vääldigt kort en) på en allmän plats sas. Hittills har jag bara tränat det på "trygga ställen", där jag vet att det inte kommer någon och jag slipper oroa mig för vad som händer och sker. Har velat jobba upp tryggheten hos henne först att hon inte ser mig innan jag börjar träna på ställen med störning. Men nu är vi redo för det så det är väl bara att tuta och köra :)


Jag längtar såå tills vi kan börja träna "på riktigt"! Det här småduttandet hit och dit är ingen höjdare i längden. Visst bättre än ingenting så jag klagar inte så, men  att kunna köra ett riktigt härligt träningspass med henne där jag kan slänga iväg en leksak som belöning och stå och tjoa och hejja på henne så hon får springa runt med leksaken i munnen och känna att hon är bäst i hela världen.... Längtar sååå mkt!


Hakan-i-backen på platsen:


 

 

Fogående från mitt perspektiv (Linny undra mest vad jag pyssla med;) )


 



Av A-L - 15 juli 2012 13:26

Idag har Linny och jag tränat på förflyttningar på stället och stegförflytt. Hon var lite övertaggad när vi satte igång + att jag råkade ha lite för gott godis, så det var ju inte den bästa kombinationen, men det gick något så när ändå:) Hon fick ur sig en hel del energi under de minuterna vi höll på så efter en liten andningspaus så gick det klart bättre:) Precisionen är inte den bästa alla gånger såhär i början, men just nu lägger jag inte så jättestor vikt vid just det, jag tycker det är viktigare att hon hänger med i alla rörelser och svängar, och det gör hon riktigt bra tycker jag. In och petar i detaljer gör vi lite längre framöver när hon är mer säker på vad det handlar om. Skynda långsamt sas:)


Inspelning från andra passet (detta är då alltså v 2 vi håller på och tränar stegförflytt):



 

Av A-L - 12 juli 2012 10:03

Blev lite inspirerad av två andra bloggar som lagt upp lite lagom misslyckade bilder på sina vovvar:) Linny's tunga har en förmåga att leva sitt egna lilla liv när man ska fota så här kommer lite tungbilder:

 


 


 


 


 


 


 


 


 




Ovido - Quiz & Flashcards