Alla inlägg den 22 november 2012

Av A-L - 22 november 2012 19:58

Idag var Nya Varvets inomhuslokal bokad i 2 timmar igen. Tanken var att fokuset skulle ligga på fotgåendet och hakan-i-backen och precis så blev det :) Hon hade ett hemskt snyggt fotgående idag, var med superbra i alla svängar, halter, stegförflyttningar, cirklar och jag vet inte allt jag hittade på. Testade även att köra vändningar och halter i språngmarsch mellan de andra och deras hundar - funkade finfint! Fast jag fick vackert konstatera att kondisen kanske inte var som den borde vara, min alltså inte Linny's ;) Fotgående är roligt, så är det bara, ett moment jag verkligen lyckats ladda upp ordentligt.


Hakan-i-backen träningen ska återupptas, har varit lite slarvig med det så nu börjar jag om med det. Skam den som ger sig, någon dag kommer vi säkert upp i några minuter med den övningen :) Avundades matten med leonbergern som utan någon träning (vad jag vet) självmant ligger med huvudet mellan tassarna... nåja man kan väl inte få allt? :)





 

Ovido - Quiz & Flashcards