Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Inga marginaler

Av A-L - 27 december 2012 20:29

Igår tävlade vi 3an som kungsbacka bk anordnade och det var väl en smärre katastrof... min hund låg uppenbarligen fortfarande hemma i soffan eller något åt det hållet för inte var hon och jag på samma plan >.< Ifs kunde jag klurat ut innan tävlingen att det inte skulle gå något vidare för hon var på tok för trött efter att ha vart lite kass i magen men att det skulle bli såpass illa som det blev...


Platssittandet la hon sig ner på precis när det var dax för oss att återgå till hundarna, vilket resulterade i en 5a. Fick lite revanch på dolda platsen med en 9,5a. Fria Följet a.k.a Fritt Svävande gav oss en 7,5a och jag kan inte låta bli att undra om vi inte fick någon liten sympatipoäng där för att jag råkade kliva Linn på svansen vilket resulterade i ett tjut som ekade fint i ridhuset >.<


Sättande under gång blev ett väldigt fint ställande under gång.


Inkallningen hade resulterat i vääldigt fina poäng om det vart inkallning med läggande i 3an, men det är det ju inte utan det är ju ett ställande.


Rutan - som hör till favoritmomentet, som jag verkligen vet att hon kan - var ett kapitel för sig : hon springer, är på väg att lägga sig ungefär halvvägs, kommer på sig själv (?) och springer vidare, men hamnar för långt åt höger så hon är utanför, med hjälp av handtecken får jag in henne och hon lägger sig snyggt. När jag sen går min lilla trudelutt, andra vinkeln, vad gör hon då? Jo hon tjuvstartar (???) vilket hon aldrig gjort förr! men tja det finns väl en först gång för allt...


Apportering över hinder gick rätt bra, avdrag för att hon tvekade lite på upptaget.


Metallapporten - "inte att jag tänker plocka upp den" sa L och såg fånigt glad ut trots allt :P


Vittringen gick bra tills hon kom halvvägs tillbaka, då tappar hon den... suck... det ger ju neddrag utan dess like.


Men sen, sen kom fjärren, tack gode värld för fjärren för där fick vi en liten revansch igen med en 9a - ett litet dk som sabbade för oss men den 9an satt bra kan jag lova!


Helheten lyckades vi dock få en 8a på med kommentaren "trevligt" - alltid nåt :)


När det var dags att dela ut dumstruten.. förlåt  jag menar givetvis när det var dax för prisutdelning ;) så visade det sig ändå att vi fått ihop till ett tredjepris, men det var med nöd och näppe... hade definitivt inte marginalerna på vår sida.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards