Alla inlägg den 6 september 2012

Av A-L - 6 september 2012 18:42

Igårkväll var vi på BK'n igen och tränade med Clara och Sendit. Blev ett lånt träningspass på över en timme, och hon skötte sig rikigt bra! Visst, lite slarv här och där, men inget jag inte kan leva med. Clara fick uppgiften att lägga ut vittringspinnarna. På första vittringen blev Linny lite förvirrad och sprang nån meter för långt (:O) och såg allmänt förvirrad ut. Hon hämtade sig dock snabbt och letade upp rätt pinne och kom in med den. Andra vittringen blev hon lite allmänt knäpp och "leta-apport" blev "spring och ställ dig i rutan" O.o Hjälpte henne att samla ihop sig lite och då gick det utan problem. Stor dragning till rutan? Neeej då inte alls :P


Rutan klarar hon fenomenalt bra! Jag är så grymt nöjd med det momentet. Bäst av allt är att jag kan kommendera "ligg" i farten och hon slänger sig ner. Super! Hoppet har vi fått bort hjälpern på så det är jag också väldigt nöjd med. Insåg att lättaste sättet att få till det momentet är att kasta apporten en bra bit bortanför hindret, för då blir det inte att när hon vänder upp med apporten att hon i svängen springer tillbaka förbi hindret utan hon har tid på sig att vända upp och springa rakt mpt det. Hmm blev lite svårt att förklara märkte jag... nåja momentet funkar iaf :)


Metallapporten fixade hon fint igår, inga morr på den då heller! Vid en av repetitionerna plockade hon upp den lite konstigt så det blev att hon höll fast den med bara två av hörntänderna,det såg lite roligt ut men hon höll fast den och satte sig fot snyggt.


Var med på gruppmoment på slutet, skulle träna platssittandet, mkt dumt gjort av mig. Linny ville hela tiden lägga sig ner. Inte alls konstigt efter drygt en timmes träning, med mkt spring, hopp och leksaksbelönig. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där. Troligen tänkte jag inte alls... Givetvis tränar man inte platssitt då! Får skylla på att jag också var trött och kände mig lite stressad för skjutsen väntade. Så note-to-self : träna inte platssitt efter ett intensivt pass!!



Bild på L som slänger sig ner på ligg-kommandot i rutan. Bilden är tagen av Clara:



 

Ovido - Quiz & Flashcards