Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Vi börjar ana lite ljus....:)

Av A-L - 18 juni 2012 19:51

Linny var på funktionsanalys nu på kvällen hos Annika Falkenberg. En uppsjö med spänningar som lossade och man kunde verkligen se på Linny att det var skönt samtidigt som det var jobbigt, hela ansiktet såg så mycket mer avslappnat ut efteråt och hon såg piggare ut:) I nuläget kan hon inte hitta något som tyder på att det skulle vara någon form av korsbandsskada som kräver besök hos ortoped, utan rent muskulära problem är det. Illa nog det visserligen, men med tanke på att det kunde vara värre så är jag tacksam.


Börjar med intensiv vila nu de första två dagarna + lite smärtlindring i ca 5 dagar, sedan kan vi börja gå 2 x 20 minuters promenader om dagen (kommer knappt ihåg sist vi gick så länge...:S ), funkar det kan vi öka på till 2 x 30 minuter. Ska få en ny tid till henne i vecka 27.


Mycket att ta in såhär på en gång, behöver kvällen och natten på mig att bearbeta all information, men jag är så otroligt lättad! Ska bli så skönt att kunna ringa vetten imorgon och säga att det inte behövs någon remiss till ortoped utan det räcker med att hon ringer in ett recept på smärtstillande till apoteket.


Jag ropar inte "hej" än för vi är inte över ån ännu, men med tanke på all oro som har vart de senaste veckorna känns det så skönt att veta att man kan lösa det på ett relativt enkelt sätt och att Linny ska kunna återgå till det normala efter sommaren:) Tävlingskarriären fick ett tillfälligt uppehåll, men hon kommer komma tillbaka! Huvudsaken är hon blir bra igen min lilla tjej!


Tack alla ni som hållt tummarna för oss!! Fortsätt gärna med det, för ni gör ett ypperligt jobb:)


 

Linny la sig tillrätta i soffan med ett grisöra när vi kom hem igen:) Nu ligger hon och sover väääldigt gott:)

 
 
Jennie och Poppy

Jennie och Poppy

18 juni 2012 21:26

Äntligen lite bra nyheter!

http://prickigaprinsessan.wordpress.com

 
erica

erica

18 juni 2012 23:10

Hon är så fin, vilken kennel är hon från?

http://biche.blogg.se

 
C.J.

C.J.

19 juni 2012 17:17

Va skönt att det går åt rätt håll! Fortsätter hålla tummarna. ;)

http://mightytigress.blogspot.se

 
Maria

Maria

28 juni 2012 23:48

Ha r hon skadat sig? Går ni hos en slags sjukgymnast för hundar och vad är det för täcke hon bär?

http://vimeddjur.se/blogglankar

A-L

4 juli 2012 21:01

Missade din kommentar helt, förlåt! Blir inte klok på hur man svarar på din sida så jag svarar här. Ja hon går hos en fysioterapeut utbildad på hundar, och det är ett Back On Track täcke hon har på sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards