Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Glad och smånöjd Linny:)

Av A-L - 11 juli 2012 13:53

Nu börjar det kännas som att det verkligen går åt rätt håll! Peppar peppar ta i trä, måste jag dock säga, för ibland vågar jag knappt andas att det är bra för då händer det väl nåt elände igen rätt vad det är. Vi har utökad våra promenader till ca 30 minuter 2 ggr/dag + att vi slänger in lite träning under dagen. Någon dag har jag bytt ut ena promenaden mot lite extra träning och träna är ju inget Linny tackar nej till direkt så hon byter gärna ut den där ena prommisen :) Hon känns mjuk och fin i kroppen, inga felsteg, ingen ömhet över ryggen (peppar peppar igen) så förhoppningsvis fortsätter det såhär nu. Ska ju tillbaka till Annika F. om drygt en månad så då får vi se vad hon säger.


Vi har tränat en hel del på stegförflytten och just muskelminnet vad gäller fjärren och så slänger jag in lite vittringsapportering ungefär varannandag - låter som vi har världens jättepass, men det har vi inte, på ca 20 minuter hinner vi med både stegff och fjärr och även lite vittringsapportering så det är inte att det är långa avancerade pass, men det är tillräckligt för att Linny i nuläget ska vara mera nöjd. Det är ju såå roligt att få göra något :) Och Linny är ju som hon är, hon tar alltid i från svanstippen och lilltån, ger alltid allt hon har att ge och lite till! Dessa små minipass är guld världa för hela ansiktet lyser upp på henne!:)


Fick en förfrågan idag om att ge en intervju i webbtidningen "Vi med djur" om skadad hund och sjukgymnastik/rehab. Jag gick med på det efter att ha våndats ett tag innan jag svarade. Intervjuer är inte min grej, jag gör mig bäst i skrift, men vad 17, man får väl göra ett försök! Så vi får se när det blir av! Hjälp vad mycket grejer jag har gjort som jag aldrig trodde jag skulle göra sen denna lilla fröken kom in i mitt liv!


Det är skönt att få gå lös några minuter om dagen iaf:)

 


 
 
Chris och Molly

Chris och Molly

11 juli 2012 14:13

Det är mycket en hund kan ändra på i ens liv! :)

http://www.thedogmolly.wordpress.com

 
Angelica

Angelica

11 juli 2012 14:19

Spännande med intervju. Ja hundar kan ändra på en väldigt mycket!
Jättesöt bild också :)

http://livetmedenborder.blogg.se

 
C.J.

C.J.

11 juli 2012 16:55

Skönt att vara igång lite mer nu. =) Kul att du ska bli intervjuad, men lite pirrigt också kan jag tänka. ;)

http://mightytigress.blogspot.se

 
Elin och Billy

Elin och Billy

11 juli 2012 22:23

Åh så skönt att det börjar bli bättre :) Måste verkligen kännas kul att kunna träna lite mer!
Spännande med intervju ;)

http://elinselin.se/wordpress

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards