Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Återhämtning

Av A-L - 25 september 2012 11:27

Det har varit vila nu efter helgen, påtvingad vila för Linny då jag dels tycker att hon ska få vila upp sig ordentligt och dels lyckads jag gå och bli tvärförkyld >.< Timing är inte vår starka sida just nu - hon ur fas och ur form i söndags och jag efter helgen... Hon må har vart ur form i söndags men efter att ha vilat upp sig resten av söndagen + sovit gott hela natten så var det minsann full fart på henne igår. Hon tycker jag är sååå tråkigt som inte vill göra någonting alls nu, men hon överlever säkert ;)


Tävlingsplanerna har jag tillfälligt lagt åt sidan, först är det vila och återhämtning som gäller sen ska vi bara träna lite lätta saker med mkt beröm och belöning - ifall självförtroendet på plan har fått sig en liten törn. Oavsett om vi ger oss ut och tävlar mer i år eller inte så har vi uppnått målen jag hade uppsatta för iår, dvs få LP2 och starta klass 3. Inte så illa om jag får säga det själv :)




 




 

 
 
Mia

Mia

25 september 2012 11:37

Grattis till uppnådda mål! Och krya på dig :)!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Chris och Molly

Chris och Molly

25 september 2012 11:47

Linny tycker hon har vilat hela sommaren. ;) Nog med det! :D

http://www.livetmedmolly.blogspot.com

 
C.J.

C.J.

25 september 2012 17:41

Så jäkla bra jobbat, LP2 och start i klass tre under ett år. =)

http://mightytigress.blogspot.se

 
Angelica

Angelica

25 september 2012 20:17

Så duktiga ni är! Kul att ni uppnått målen!! Grattis! :D

http://vallhundsliv.se

 
maja o zoro

maja o zoro

25 september 2012 21:48

sv; haha nja, tveksamt om zoro är intresserad av hoppa-i-lerpöl-kurs men tack för erbjudandet ;) han leker gärna på torr mark med henne :)

http://www.majazoro.blogg.se

 
Jenny @ Charlie

Jenny @ Charlie

26 september 2012 14:59

Krya!!

http://www.photobyj.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards