Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Promenader och regn

Av A-L - 27 september 2012 18:38

Det har vart ett väldans regnande de senaste dagarna. På morgonen har det dock vart uppehåll så Linny och jag har gått riktigt långa och raska promenader då -  i "Linny-tempo" går det undan kan jag lova ;) I övrigt har vi inte gjort något alls. Hon börjar dock bli träningssugen nu den lilla, bjuder på beteenden så fort hon får chansen, men jag hävdar envist att det blir det inget med just nu. Tänkte vänta till helgen innan vi kör ett litet pass. Jag tror en viss liten fröken kommer vara lagom taggad då :)


Blött ute då vill man bli torkad, och Linny kan ta fram handduken själv (bilden är dock fr i somras) :




 

 
 
Ebba

Ebba

27 september 2012 18:49

Hon är så fin! :)

http://flerfotavanner.blogg.se

 
Ebba

Ebba

27 september 2012 18:54

Vi kanske kan träffas och träna tillsammans någon dag förresten? Vi bor i Västra Frölunda :)

http://flerfotavanner.blogg.se

 
C.J.

C.J.

27 september 2012 18:55

Ja, hon kommer väl explodera sen. =P Söt hon är med sin handduk.

http://mightytigress.blogspot.se

 
Jennie och Poppy

Jennie och Poppy

27 september 2012 21:12

sötnos <3

http://prickigaprinsessan.wordpress.com

 
Petra & Skurk

Petra & Skurk

27 september 2012 22:41

Tack snälla du för kommentaren! Det var ett skitsvårt beslut :(

Måste bara säga.. Vilken otroligt söt bild! :D

http://petraskurk.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards