Alla inlägg den 20 mars 2012

Av A-L - 20 mars 2012 17:02

Hejsan hoppsan vad man kan vara slarvig med att uppdater...


I lördags var vi på BK'n och träna med Clara och Sendit. Vädret var inte det mest inspirerande, men vad gör man, gilla läget och kör lixom:) Linny hade sin lilla sko på sig men det gick utmärkt att träna ändå tyckte hon, enda gången hon var störd av den var under hoppet, vet inte om det var ostabilt att skjuta iffrån med den sas, men det var som sagt enda gången det märktes på henne att honhade sko på sig. Stackars Sendit hade ingen sko på sig visserligen, men hon fick oss som störning igen, inte lätt alls. Tror risken finns att jag får mig en utskällning en dag för att vi är så stökiga;)


På söndagen körde jag ett kortare pass med Linny och allting bara funka så himla bra! Tom bakdelskontrollen med apporten i munnen! Jag var så himla glad och nöjd och Linny såg ut som "äh det där har jag alltid kunnat matte, bara kul o jäklas ibland". Otroligt duktig:) Riktig go känsla under och efter det passet!


Idag tränade vi också lite och det gick bra; apport, ruta, fjärr och platsen stod på schemat och det gick fint. Blev bara ett par repetitioner av varje - kvalité över kvantitet. Har lite svårt att veta hur mycket jag ska träna med henne nu... tävling om 11 dagar, men jag vill inte överdriva. Tidigare har jag kortat ner passen några dagar innan tävling, nu vet jag inte riktigt. Tar inget för givet - vad som helst kan ju hända på tävlingsdagen och på plan - så träna gör vi givetvis, men känns lite som att vi kanske ingte behöver köra så intensivt...eller? Svärt att förklara var det också >.< Lite lagom mosig i huvet... och L ligger däckad i soffan rätt slut hon också:)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards