Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Vampyr-leken

Av A-L - 1 maj 2013 18:27

Vi var ju hos veterinären i måndags och tog prover och kollade ögat. Ögat har läkt fint, men då pupillen fortfarande är stor så ska vi fortsätta undvika solen - vilket är betydligt svårare än man kan tro, speciellt som solen tydligen bestämt sig för att skina till max nu på sistone. Jag kan lova att när pupillen väl dragit ihop sig igen så kommer det spöregna i två veckor... Så nu går vi ut tiidigt på morgonen och går en ordentlig långvända och sen tar vi bara snabbrastningar under dagen och håller oss inne med fördragna gardiner. På kvällarna åker vi ut till ett område där det är väldigt gott om skugga så hon kan rasa av sig, busa och få träna lite. Vi skyr verkligen solen som vampyrer just nu ;)


I helgen har vi iaf bokat två timmars inneträning med Clara och Sendit så hon ska få sig ett ordentligt pass - ska bli väldigt roligt och välbehövligt! Och skönt att slippa hoppa mellan solstrålarna...


Hon gjorde ett otroligt bra fritt följ häromkvällen när vi tränade lite, så otroligt nöjd med henne! Att det blev en grov förarmiss är en helt annan sak ;) Hade med skiftena ligg-sitt-stanna och jag blev något (minst sagt) förvirrad så det blev två sättanden. Träna på att komma ihåg vilken ordning jag har tänkt mig skiftena är verkligen något jag måste träna på!





 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

1 maj 2013 19:42

Snyggt det ser ut!! Ni är så bra =) Skönt att ögat läker som det ska, snart är det bra igen och ni kan vara ute och sola!

http://elinselin.se/wordpress

 
C.J.

C.J.

1 maj 2013 21:49

Ska bli kul med lite träning på lördag! =)

http://mightytigress.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards