Alla inlägg den 26 november 2013

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed vägen hade jag hittat ett flertal släktingar till sjuka hundar i stamtavlan. Jag skickade in papper till SKK's Disciplinnämnd med bland annat frågan "Är denna stamtala förenlig med er grundregel § 2:3?". Just den frågan fick jag inget svar på, vilket gör att jag -och många fler med mig - tolkar det som att SKK tycker att det är i sin ordning. Tråkigt är det minsta man kan säga.


För den som vill se själv finns stamtavlan med sifferförklaring att läsa nedan. Denna information finns att tillgå om man tar sig tiden att leta och prata med folk.


 



 





 

Ovido - Quiz & Flashcards