Alla inlägg den 11 maj 2012

Av A-L - 11 maj 2012 20:07

Nu har vi satt igång att träna lite inför 3:an - härligt! Känns så himla bra att ha kommit igång igen:) Börjat med att introducera saker lite försiktigt, visa saker har vi tränat lite på tidigare så som fjärren (sitt - stå), metallapporten, plats med förare utom synhåll så det är inte helt nytt för henne. Metallapporten tar hon, även om man ser på henne att det är ju ingen höjdare egentligen. Ser hemsk söt ut dock när hon håller den och skallrar med tänderna ;) Sitt- stå har jag inte repeterat alls på drygt ett år - fy skäms på mig - men det krävdes bara några repetitioner så kom det tillbaka. Gav mig på att bara testa ett sättande under gång med henne, har inte gjort det förr, och nog tusan gick det! Stolt matte:) Inget färdigt moment alls, men kändes så bra att hon gjorde det på första försöket. Blev lite sittande inför sittande i grupp och även det kändes bra, likaså med att hon ska ligga, jag går mot henne och vänder höger/vänster som man gör i rutan i 3:an. Som sagt lite introduktion, men hon är smart min tjej så det ska nog gå vägen :) Vi skyndar långsamt.


Just ja, vi började även träna lite inför vittringsapporten idag. Hur kunde jag hålla på att glömma det? Jag som drog fram en gammal bräda och ställde mig och sågade till lite vittringspinnar O.o Linny trodde nog inte jag var klok i någon ände. Som en bonus så ställde jag mig och kokade dem! Koka något man inte kan äta? Matte är då inte klok nånstans säger Linny;)


Nu har jag en väldigt nöjd och belåten hund som vilken minut som helst kommer tvärdäcka - känns riktigt bra:)

Ovido - Quiz & Flashcards