Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

So far so good

Av A-L - 17 augusti 2012 19:49

Visserligen har vi varit försiktiga de senaste dagarna, men jag ser inget tecken på att det skulle vara något fel på Linny:) (Peppar peppar, bara för säkerhets skull..) Hon får springa på promenaderna om hon vill, även om jag säger till henne mellan varven att vara försiktig, mest för att jag ska slippa hjärtattack. Vad man kan oroa sig för att det ska hända något igen!


Igår testade vi på metallapporten och det gick så bra! :) Mattes duktiga tjej:) Hade börjat träna lite i våras med den, veckan mellan sista tävlingen i LK2 och skadan, just att hon skulle springa och hämta den. Då tyckte hon den var liiite otäck, men med mkt motivation och gott godis så gick det bra ändå. Igår, efter 3 månaders uppehåll gjorde hon hela momentet från början till slut alldeles klockrent! Två gånger gjorde vi momenten och andra gången var lika bra som första *stolt*.


Idag testade vi på ställandet i inkallningen, en "svår" sak om dagen så jag får se hur mkt kroppen klarar så jag vet om vi kan öka på eller om vi får ta det ändå lite lugnare. Känns som ett vanskligt moment, Linny kommer ju farande i 190 på inkallning, så det blir ju ett riktigt tvärt stopp. Idag körde jag dock bara varianten att hon fick springa ikapp mig några meter, sen vände jag mig om och sa "stå". Ja, jag är feg, men jag varken vill eller orkar med fler skador nu, så vi kör fegvarianten. Värsta som händer då är att vi får poängavdrag på tävling. Skada eller poängavdrag? Hmm svårt val...eller nää kanske inte ;)


Några bilder från dagen:


Linny tittar på utsikten på kvällspromenaden:


 



Full fart... som ledde rakt ner i en lerpöl....


 



Resulterade i ett bad när vi kom hem



 


 



 

 
 
C.J.

C.J.

17 augusti 2012 20:08

Vilken fin bild på Linny, när hon tittar på utsikten. =)

http://mightytigress.blogspot.se

 
Angelica

Angelica

17 augusti 2012 20:14

Hon ser ut att ha en sån himla fin päls! Hela hon är förresten superfin :)
Vad kul att det så bra med metallapporten! :)

http://livetmedenborder.blogg.se

 
C.J.

C.J.

17 augusti 2012 21:32

Haha! Det är nog det första då, skulle jag tro... Tålig näsa. =P

http://mightytigress.blogspot.se

 
Elin och Billy

Elin och Billy

18 augusti 2012 06:26

Fina bilder! :) Kul att ni kan gå promenader och träna ordentligt igen :)

http://elinselin.se/wordpress

 
Anna

Anna

18 augusti 2012 20:18

Tack för inlägget på min blogg :) bara skumat igenom din blogg lite, men känner igen känsla av att enligen få starte upp hunden igen efter en period med vila! Helt underbart!
Kram

http://www.letfors.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards