Alla inlägg den 12 april 2012

Av A-L - 12 april 2012 09:35

Idag har vi kört första riktiga träningspasset sen tävlingen! inget lång pass, nästan bara klick - godis (hjälp vad mkt godis som går åt >.<). Började med frishaping av rutan och det gick bra så jag flyttade rutan så den fick stå någon annanstans medan vi gjorde lite annat. Körde några ingångar med apporten för att se att det finns kvar och det gjorde det:) Likaså stadgan på den, dvs att man sitter kvar med den i munnen matte tar den och man sitter fortfarande kvar. Körde fjärren efter det, mest fokus på uppsättandena. Ett uppsättande tvekade hon på, det sista på repetitionen sitt-ligg-sitt. Varför vet jag inte, men vi började om och jag gick in och hjälpte henne lite, dvs när hon satte sig belönade jag lungt med rösten, likaså på läggandet. Tror jag ska köra så ett tag så hon får tillbaka lite av självförtroendet på det momentet. Vet inte om det kan vara så att hon minns att det inte blev rätt på tävlingen *spånar hej vilt*. Efter det så gick vi iväg en sisådär 1o-11 meter och jag sa lite försiktigt att "nu ska vi köra rutan" och genast såg man på henne att va? var? supertaggad! satte henne fot och sa "var är rutan?" och hon springer rakt in i den helt klockrent! snacka om lycka att hon kommer ihåg den så jag inte behöver börja om helt från scratch! :) Lilla duktiga lusen!! Hon är definitivt iform igen och det känns såå skönt:) Givetvis tar vi inte i för kung och fosterland på en gång, men bara att ha kommit igång igen är underbart. Jag tar det hellre lite för lungt ett tag till än att kör på för fullt och så drar hon upp sträckningen igen.


På hemvägen körde vi fot, även där en massa klick - godis ( Linny behöver ingen mer mat idag tror jag :P), supertaggad och fokuserad. Man verkligen ser på henne att "oj vad kul det här är!" Nu känner jag igen henne på fotgåendet igen :) Känner mig hur nöjd som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards