Alla inlägg den 26 april 2012

Av A-L - 26 april 2012 03:13

Igårkväll tog vi en sväng till bk'n för lite träning med Clara och Sendit:) Oj vad mkt folk det var på plan! Det kördes lydnad och ipo, skydd och agility - snacka om full rulle. Tur man har en hund som inte direkt är störningskänslig. Mycket skall var det också, bra träning det med.


Clara fick ställa upp en ruta så inte Linny såg den, Linny fick inte ens se när Clara tog fram konerna, för jag ville se ungefär på vilken nivå hon ligger just nu. En sak med en ruta som jag ställer upp - oavsett om hon är med eller inte - och en helt annan att bara gå fram till en ruta som hux flux finns där. Körde första skicket på längre avstånd än vad tävlingsavståndet är nu i 2:an. Jag var lite osäker gör jag tyckte inte hon tittade efter rutan lika bra som hon brukar göra, men tänkte jag kör ändå och ser vad som händer, så jag sa kommandot och ta mig tusan den lilla springer rakt in i den:) Stolt matte! Gick iväg och gjorde lite annat en stund och sen körde jag ett skick till från ett annat håll och samma där - rakt in i rutan:) Om hon gör så på de kommande tävlingarna nu så har jag inget att vara orolig för vad det gäller det momentet iaf, men jag tar definitivt inget för givet. Känns hemskt skönt dock att veta att hon verkligen kan det:) Ifs har jag vetat det ett bra tag nu att hon kan , men kändes lite som en extra bekräftelse när hon gjorde såna fina skick till en rutan som hon inte sett bli uppställd.


Nu är det bara att hoppas på det bästa, ett träningspass till ska vi hinna med innan helgen. Troligen blir det tidigt fredag morgon, sen är det bara att hålla tummarna:)

Ovido - Quiz & Flashcards