Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av A-L - 15 oktober 2012 19:39

Ett kort inlägg som inte har något med vår träning att göra alls, men känner att jag behöver skriva ner lite kort.


I januari skulle Linny och jag gå en kvällspromenad. Vi hinner inte gå många hundra meter innan det bokstavligt från ingenstans kommer farande en lös aggressiv hund som utan minsta tvekan slänger sig rakt på Linny och biter sig fast i halsen på henne och vägrar släppa! Linny skriker i högan sky och fortsätter att skrika hela tiden medan denna hunden sitter fast i henne och försöker skaka och ruska. Jag vet inte exakt hur lång tid som gick men det kändes som fler minuter. Till slut får vi loss hunden och Linny flyr i panik. Ägaren avviker från platsen, men personen som var med skrek jag åt att h*n skulle bara våga sticka. Linny har sprungit raka vägen hem - tack och lov! - och en tjej är med henne utanför huset.


Jag ringer polisen och gör en anmälan och sedan åker jag in akut med Linny till veterinären - hon har fått bitsår, skrapsår och en liten blödning i ögat.


Idag kom beslutet: "Förundersökning nedlägges"


Inte undra på att varenda jäkel ska ha sin hund lös, oavsett om de har ordning på den eller inte! Det händer ju inget, de kommer undan ostraffat! Ska det verkligen behöva vara såhär? Nä skärpning med lagarna gällande detta! *tycka*

Ovido - Quiz & Flashcards