Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av A-L - 18 oktober 2012 18:50

Jisses vilket höstrusk det har varit de senaste dagarna! Man får hoppa mellan skurarna och hålla i sig i blåsten. Linny bryr sig inte, men jag tycker inte alltid det är sådär jättekul att gå ut och gå i regnet eller stå och tjoa "yeeeay vad duktig du är!" vid träning när man knappt hör vad man själv säger för att det blåser så kraftigt. Igår passade vi dock på medan det var uppehåll att ta en 2 timmars promenad. Lätträknat antal personer vi mötte på i skogen och Linny sprang och hade jättekul och givetvis skulle hon ner i vartenda vattenhål och lerpöl så hon kom hem lika fin som vanligt ... ;)


Idag tog vi en sväng till djuraffären, eller rättare sagt två stycken. Linny fick en reflexscarf som hon just nu är sådär lagom impad av. Eg. skulle jag vilja ha en reflexväst på henne men det är ju ett helt projekt. Aldrig vart med om maken till hund som inte tycker om att ha något på sig! (bortsett från halsband) Och jag erkänner, jag är för mesig med henne för att ha den diskussionen, finns annat att lägga energin på. Köpte lite tugg till henne oxå, testar på kokta gristrynen denna gången. Sen fick hon något som jag har tänkt att ha som externbelöning, något jag verkligen aldrig trott jag skulle köpa hem - lammöron!! Var en tjej på FB som hade köpt det till sin hund för ett tag sedan och jag kunde inte begripa hur man kunde vilja ha något sånt hemma! Vad händer? Jo jag går och köper eländet! Snacka om att vi hundägare inte är normala ;)



Söt-Linny i scarfen, men en blick som skulle kunna mörda:



 






Och lite smarriga lammöron... :






   




Ovido - Quiz & Flashcards