Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av A-L - 25 oktober 2012 19:20

En fördel - och nackdel - när man är sjuk är att man hinner tänka så otroligt mycket!! Alla saker man borde göra, som man har gjort, hur man har lärt in, hur man borde lärt in, vad man kanske skulle tänkt lite extra på, vad man önskar att någon hade talat om för en att "det där ska du nog lägga lite extra tid på" och "tänk på att göra såhär oxå mellan varven", alla saker man har gjort bra trots att man är nybörjare, alla "så där ska jag inte göra med nästa hund", alla gånger man gjort fel men på något vis lyckats få till det ändå... listan kan ju göra oändlig!


Jag är extremt tacksam dock att Linny är den hunden hon är, extremt arbetsvillig och extremt förlåtande för att man gör fel/lär in fel! Visst, har jag vart klantig och lärt in fel så tar det ju givetvis ett tag innan vi får till det som det ska vara, men hon är inte den som tackar nej till uppgiften sas. Förr eller senare så blir det ju ändå som det ska. En hel del (onödiga) omvägar ibland, men så länge man tar sig till målet så spelar det väl egentligen inte så stor roll? Jag är nybörjare på allt som har med tävlingslydnad att göra, det är inte lätt att få till det på en gång. Saker som är självklara för någon som har tränat och tävlat lydnad (eller vilken gren man nu håller på med) hund i 20 år är inte så självklart för någon som bara hållt på med det i drygt 1,5 år.


Vi har trots allt lyckats grymt bra Linny och jag. Lär oss utmed vägen och lär oss av varandra. Otroligt tacksam för denna hunden som är villig att lära sin matte, och har tålamod med att stå ut med mig oxå! <3  






 

Ovido - Quiz & Flashcards