Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Tävling - trots allt!!

Av A-L - 27 oktober 2012 14:17

Efter att ha legat sjuk i en vecka och i princip inte tränat något så var motivationen igår till att åka och tävla idag lika med noll! Att det dessutom vid de få tillfällena vi tränat under veckan gått ett gigantiskt troll i rutan gjorde inte saken bättre. Efter mycket om och men bestämde jag mig igår för att trots allt åka idag och se hur det känns väl på plats.


Så idag bar det av till Falkenbergs BK halv åtta på morgonen! Otroligt kallt, hade tom snöat i Varberg, men soligt och fint. På vägen dit hade jag fortfarande inte bestämt mig hur jag skulle göra, innan lottningen hade jag inte heller bestämt mig (snacka om beslutsångest>.<). När det var dax för lottdragning så drar jag - taaaadaaaa - tartnummer 1! Ingen höjdare, men någon ska ju vara först. Där och då bestämde jag mig för att köra, vilket innebar att då slog nervostiteten slog till pang bom! Starten skulle ske om ungefär en kvart så jag hämtade Linny i bilen, lät henne nosa runt lite och sedan gick vi till planen. Hon var grymt på och ville verkligen jobba, då kände jag att jag fattat rätt beslut! Såg det dock enbart som ett träningstillfälle, bära eller brista vi skulle ut och ha kul!


Och om vi hade kul! :D Herregud sicken grym känsla det var på plan! Linny var het, ögonen gnistrade, jag hjälpte henne med en hel del dk'n som drog ner poängen här och var, men det var inget jag brydde mig i alls, vi hade sååå roligt! Rutan - senaste veckans trollmoment - satte hon en 10:a på!! När tl sa "momentet är slut" så blev det en glädjevrål från mig, jag belönade som bara den och L blev ännu mer på och började skälla som hon gör när hon vet hon vart supersuperduktig :) Visste risken fanns vi kunde bli diskade, men i det läget hade det inte gjort mig ett smack! Klockren 10:a, min underbara tjej!


Trots alla dk'n så slutade vi på en 3je plats med 220 poäng ( 4 poäng ifrån ett 2a pris! ). Jag är så otroligt grymt nöjd med dagens tävling, gått runt med ett flin hela tiden :P Även denna domaren tyckte hemskt bra om Linny, och hon fick mkt beröm!  Förr eller senare sätter vi det, för nu nöjer vi oss med en helt underbar känsla av teamwork!!





 

 
 
Chris och Molly

Chris och Molly

27 oktober 2012 14:36

Grattis till er! :)

http://www.livetmedmolly.weebly.com

 
Mia

Mia

27 oktober 2012 14:41

Grattis till en bra teamkänsla :D!

http://www.lyxlirarens.se

 
Ingen bild

Susanna Gälldin

27 oktober 2012 14:44

Jättegrattis till rutanpoängen!!!!! Shit va duktig du är som har tränat henne så bra! Känner ju inte er, men försökte peppa dig på FB! Hoppas detta gav mersmak nu!!!

Ha det gott!
Susanna

 
Ebba

Ebba

27 oktober 2012 17:24

Härligt! Vilket bra beslut det blev! :) Grattis!

http://flerfotavanner.blogg.se

 
Hanna

Hanna

27 oktober 2012 18:59

Vilken bra träning ni fick till :). Det såg supertrevligt ut och ni fick den enda tian på rutan :). Grattis!

http://www.kennelblagul.blogspot.se

 
Elin och Billy

Elin och Billy

28 oktober 2012 09:26

Hääääärligt :D Grattis jättemycket!

http://elinselin.se/wordpress

 
Jennie och Poppy

Jennie och Poppy

28 oktober 2012 10:00

Härligt, Grattis!

http://prickigaprinsessan.wordpress.com

 
maja o zoro

maja o zoro

28 oktober 2012 17:47

sv; tack :) synd bara att inte kameran ville samarbeta i mörkret XD men kul hade dom!

http://www.majazoro.blogg.se

 
C.J.

C.J.

28 oktober 2012 19:43

Ni är så himla duktiga! Stort grattis! =)

http://mightytigress.blogspot.se

 
maja o zoro

maja o zoro

31 oktober 2012 13:09

sv; oskönt och oskönt... men rätt kläder så gick dte hur bra som helst :) jätte bra träning för hundarna att köra på sånt underlag. Inte bara fysiskt utan oxå psykiskt inför kommande tävlingar i eventuell lera etc.
kram

http://www.majazoro.blogg.se

 
Angelica

Angelica

31 oktober 2012 14:03

Gud vad kul! Och kul att rutan gick så bra! Ni är så duktiga ju! :)
Grattis!!

http://vallhundsliv.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A-L - 21 januari 2014 17:15


Idag tog Linny sitt sista andetag. Fyra anfall under natten, ett femte hos veterinären. Hon somnade lungt och stilla i mina armar. Finns inte ord för den smärta jag känner. Linny har fått frid iaf. Kommer alltid minnas hennes glädje, hon var verklige...

Av A-L - 26 november 2013 07:34

I början av detta året, när livet helt plötsligt tog en oväntad vändning och Linny's epilepsi bröt ut, gjorde jag en massa efterforskning gällande hundarna i hennes stamtavla. Efter mycket letande, många samtal och en hel del välbehövlig hjälp utmed ...

Av A-L - 24 november 2013 19:56

Idag var det otroligt fint väder om än kallt, men det hör ju årstiden till :) Nästan varit en hel pausdag bortsett från lite skogsbus. Linny hade inga större klagomål, skönt att vila upp sig lite och ligga och tugga på ben medan matte får gjort det h...

Av A-L - 22 november 2013 11:28


Jag har många gånger funderat på om jag ska ta upp bloggandet igen, men det har inte blivit av. Nu tänkte jag göra ett nytt försök. Det är 10 månader sedan epilepsin kom in i vårt liv, 10 månader med oändligt mycket undersökningar, prover, medicin...

Av A-L - 14 juli 2013 12:15


Den senaste tiden har vart ett enda virrvarr av veterinärbesök, mediciner, sjukdom och olycka... de senaste 7 månaderna för att vara mer specifik. Jag har tappat räknigen på hur många gånger vi fått åka in och senast idag var det dax igen och imorrn ...

Ovido - Quiz & Flashcards