Alla inlägg den 20 februari 2013

Av A-L - 20 februari 2013 19:50

Senaste dagarna har varit minst sagt omtumlande och jag gör bara en snabb uppdatering då jag vet en del undrar hur det är med Linny. Linny mår efter omständigheterna bra. Krampanfallet var ju i söndags och på måndag eftermiddag var vi hos veterinären för utredning. Linny är fullt frisk i alla avseenden bortsett från dessa anfall, finns ingenting som tyder på någon bakomliggande sjukdom. Sista provsvaret kom idag och det var också negativt. Jag har fått Fenemal utskrivet till henne och jag har hämtat ut, i samråd med veterinär så avvaktar jag dock lite innan jag sätter henne på det. Det är hur som haver ett narkotikaklassat preparat och det känns inte så kul att behöva sätta henne på det. Inte så att jag tänker låta henne gå helt omedicinerad, men jag skulle vilja att hon klarade sig utan det ett tag till iaf. Jag har stesoliden att ge henne om det kommer ett till anfall och hon inte kommer ur det själv, och givetvis kommer jag att sätta henne på Fenemal i samband med det isf. Jag vet att en del tycker jag gör rätt här, andra kommer tycka jag gör helt fel. Jag fattar ett beslut utifrån hur det är här och nu, mer kan jag inte göra. Så nu håller vi tummarna att det dröjer ett tag innan det kommer ett nytt anfall!


Iaf är det hemskt tråkigt att det skulle bli såhär, jag finner inte riktigt ord. När veterinären sa diagnos: epilepsi så kände jag marken rämna under mig. Nu gör vi det bästa av situationen iaf och Linny ska leva precis som vanligt med allt vad det innebär!

Ovido - Quiz & Flashcards