Alla inlägg den 17 mars 2013

Av A-L - 17 mars 2013 20:02

Imorse när vi vaknade var det snö ute! Inte klokt, det ska ju vara vår nu! Tack och lov försvann eländet nästan helt under dagen så nu är det bara fläckvis det ligger kvar.


Vi började iaf dagen med att gå en promenad i skogen och Linny fick gå lös. Skönt att slippa kopplet måste jag säga. Bara gå koppelpromenader är ju så tråkigt! Mitt på dagen åkte vi ut med grannen och hans hund oh jag körde ett litet minipass med Linny. Bara lite ingångar, lägganden från fotposition och uppsättanden. Slängde in en inkallning och ett läggande i farten när hon sprang ut från mig. Lite skall tränade vi oxå, vilket inte har vart helt lätt då Linny nästan aldrig skäller. När hon går upp i varv, när hon vart duktig och hon "vet om det" - tex mellan momenten på tävlingar - då kommer det ljud från henne men det är ju lixom inte riktigt rätt tillfälle att träna det på då ;) Hon fick en leksak som belöning, inget kastande dock utan bara gav den till henne, och oj vad glad hon blev!


Små små steg i taget, ökar upp lite lite i taget så får vi se vad det blir av det, men så skönt att se henne vara mer sig själv - min glada, tokiga lilla tjej!




 



 




 




 




 





 








 


Ovido - Quiz & Flashcards