Alla inlägg under mars 2013

Av A-L - 4 mars 2013 08:35

Jag blir alltid misstänksam/orolig när saker börjar gå bra, kännas bra, verkar fungera... med all rätt, erfarenheten har lärt mig att det inte håller i sig speciellt länge. Igår var en sån där dag som kändes såå bra; soligt, förstapris, Linny verkligen på topp, det kändes som jag fick en andningspaus. Samtidigt började oron gnaga i mig - vad kommer att hända nu? Vad kommer att gå fel nu? Helt galet hur man inte ens kan få riktig ro de bra dagarna...


Mycket riktigt dock händer det något. Ungefär en timme efter att vi gått och lagt oss så vaknar jag av att Linny krampar i sängen bredvid mig. Tittar på klockan som då är kvart i tolv. Nån minut går och hon krampar fortfarande, så jag går och hämtar klysman med det kramplösande och efter ungefär 1,5 minut ger jag henne den. Rätt snabbt efter det släpper kramperna och ännu en liten stund efter det får jag en neddregglad och nedkissad hund i famnen. Somna om? Jo men visst... är uppe och efter ett tag kommer hon till ro och somnar. Jag går och lägger mig efter några timmar och somnar vid 03.


Rätt vad det är vaknar jag upp igen av att hon krampar. Tittar på klockan: 06.01. Hämtar en klysma till, men denna gången behöver jag inte ge henne något då kramperna går över av sig självt efter ca 1 minut. Ännu en gång får jag en dregglig och nedkissad hund i famnen. 


Första anfallet innan midnatt förvånade mig inte speciellt, det var lixom väntat - hemskt att säga, men så är det. Det var lite "jaha, nu blev det så igen...", andra anfallet nu på morgon skrämde mig halvt fördärvad och det är ett smärre mirakel att jag kunde hålla mig hyfsat lugn och sansad. Två anfall på en natt! Det är inte sant, det händer inte! Men vänta... jo, det händer, det är på riktigt! Men det är fel, fel, fel, fel!! Inte min hund, inte min Linny! Om jag blundar riktigt hårt och önskar att det inte är sant, kanske försvinner det då? Jo men eller hur.... :(

Av A-L - 3 mars 2013 19:37

Idag var det tävling i LK3 och efter senaste tidens motgångar och den minimala träningen vi fått till denna och förra veckan så gick jag dit med inställningen att vi ser det som en ren träningstävling - ut och ha kul och gör det bästa av det. Och hjälp vilken "träningstävling" det blev! Linny var riktigt på hugget och hon fullkomligt lös av glädje. Lite småmissar här och där resulterade i neddrag, men det var inte hela världen, vi hade så roligt bägge två! Lite missljud i fria följet, för långt fram i språngmarschen, reste sig när jag kom tillbaka på sättandet under gång, fick för sig att springa till rutan igen på metallapporteringen ( o.O), lite snea sättanden.... ja sånt som kan hända, inte hela världen som sagt var. Många fina poäng oxå, bla en 10a på rutan! Allt som allt blev det 268,5 poäng, och det räckte till ett förstapris och en andra placering! Så otroligt nöjd och stolt över min tjej! Vilken dag, vilken glädje! Uppflyttade elit, helt sjukt, galet och helt underbart! :)) Det här behövde vi!


Poängen:


Platssitt                           10

Platsligg                            9

FF                                     8

Sättande                           5

Inkallning m ställande       9,5

Rutan                               10

Hopp/apport                     9,5

Metallapport                      6,5

Vittring                              7

Fjärr                                  9

Helhet                               9,5


Total:                               268,5






 


Av A-L - 2 mars 2013 19:35

Jag har en kompis som har en goldenkille som blir 10 månader denna månaden. Av diverse skäl och anledningar - som inte skrivs ut här - behöver han ett nytt hem. Väldigt snäll, glad grabb med  stamtavla, ingen problemhund på något sätt! Hon kan som sagt bara inte ha kvar honom, vilket givetvis är väldigt tråkigt men ibland händer saker man inte kan förutse. Är det någon där ute som kan tänka sig ge honom ett hem? Eller vet någon som letar hund? Säljes inte till vem som helst, hur som helt, hemmet han kommer till är viktigt och hon behåller honom tills rätt hem dyker upp även om det givetvis vore bra om rätt hem dök upp snabbt.


Mer info om hunden ges privat så skriv hur hon kan komma i kontakt med er i kommentarfältet, alt. ni som har mig på fb kan kontakta mig där så vidarebefodrar jag det.






 




 





Ovido - Quiz & Flashcards